Monday, November 16, 2015

Day 1: KUL - LHR

Itinerary kami ke London officially bermula pada 29 October 2015 di mana malam sebelum keberangkatan, kami menginap di KLIA Concorde Inn Hotel, Sepang...Kebetulan saya ada free voucher untuk penginapan (almost expired), so kasi redeem terus..

Usai breakfast, kami menaiki shuttle bus yang disediakan secara PERCUMA dan menunggu ruangan di lobby hotel..Shuttle bus akan bergerak setiap pada setiap 30 minit...So, no worries yaaa!
Anak soleh belum mandi sebab belum terjaga dari lena yang enak
Setibanya di KLIA, kami terus ke kaunter untuk drop luggage. For international flights, check-in counter open 3 hours prior departures meanwhile for domestic flights, check-in counter open 2 hours prior departures..Settle drop luggage yang mengambil masa tidak berapa lama, kami pun bergegas mewangikan anakanda di kamar mandian bayi...Hehe!
Mishary memang enjoy dapat main air...Hehe!
Tanpa berlengah lagi, lalu kami meneruskan hala tuju ke International Departure untuk tujuan pemeriksaan boarding pass dan passport. Walaupun masih awal dan ada masa yang panjang sebelum perlepasan, namun ada beberapa security check point yang kena lalu. Dapat plak boarding gate yang paling hujung..Kena naik tren dan walkaton lebey..Jadi, tak boleh nak leka sangat.
Meh2 tenung lama2...Sedut aura meresap ke dalam hati
Cakkk!!Here we were...Seakan bermimpi je tatkala melihat screen ni...Serious rasa macam ehh betul ke nih??Ikutkan flight schedule was @ 1010 tapi delayed about half an hour n passengers were welcoming to come onboard 1 hour prior departure...

Ohh ye, flight yang terbesar is Airbus A380-800. Ini satu-satunya Malaysian flight yang destinasinya adalah London, UK...Kira nih destinasi paling jauh laa yang MAS fly...3 years ago kemunculan pesawat Airbus A380 membuatkan hati saya bergetar lalu terus tertanam dalam hati which is "1 fine day, I must gain inflight experience with this airline"...Finally, alhamdulillah!
Alaaa...Tak dapat nak capture full pic 1-1nya aircraft berbody biru putih sebab terselindung di sebalik corong
Our journey took approximately 13 hours 55 minutes to reach the destination. Sebenarnya tempoh perjalanan cuma 12 hours 30 minutes tapi disebabkan flight kena divert route, jadi jauh sket laa di mana route asal adalah melintasi ruangan udara Syria tapi disebabkan Syria ada rusuhan, jadinya perlu menukar haluan...

No comments:

Post a Comment