Thursday, November 12, 2015

Tiket Penerbangan ke London

Alhamdulillah pada 29 October 2015, kami sekeluarga selamat berlepas ke London-Heathrow dengan menaiki penerbangan Malaysia Airlines dan selamat tiba ke tanahair pada 7 November 2015, juga menaiki pesawat yang sama :)

Syukur ke hadrat Illahi yang mengizinkan perancangan ini dan mempermudahkan urusan segala sedari keberangkatan sehingga ketibaan...Agak gusar di hati saya sebelum keberangkatan (Nervous kalah persediaan nak kawen...Agagaga!) lebih2 lagi apabila kawasan utara Semenanjung Malaysia dilanda jerebu yang agak teruk pada pertengahan bulan October yang lalu...Kepada Allah kami berserah~

Ticket penerbangan ini saya beli pada pertengahan bulan January 2015 di mana pada masa itu MAS buat promo yang mana pada saya agak kawww2 laa juga...Mau tak rembat??Ditambah plak ada suara yang memanggil2 daku ke sana...Hahaha!Pada masa ini pelaksanaan GST masih belum dikuatkuasakan...Haa; nampak tak, saya beli ticket berapa lama tempoh sebelum penerbangan??Bukannya seminggu 2 or sebulan 2 sebelumnya tauuu...Perumpamaan kiraannya tuh dari mula hamil hingga dah bersalin...Hehehe!

Berbalik kepada proses merembat ticket promo, bila setiap kali MAS buat promo, mesti saya akan sekodeng harga promo sebab nak tengok ada lagi tak, offer2 yang seterusnya lebih murah dari yang saya beli...LOL!Tersenyum saya setiap kali survey harga sebab memang tambang murah yang saya beli tuh is the CHEAPEST n tak dapat dah dalam promo2 lain...Kwang3!

Psst2!Saya beli ticket promo nih senyap2 n secara rahsia tanpa diketahui suami saya...Saya sempat merahsiakan 'half way'...Hahaha!Pada pertengahan tahun tempohari, saya terpaksa kasi 'Surprise!!' dengan membocorkan rahsia bahawa sebenarnya saya dah beli ticket ke London untuk cuti2 luar biasa..Weehuu!

Justeru, saya dedikasikan percutian familymoon ini istimewa 4 both of my 2 heroes - MR ;)
Serious nak tauuu berapa harga ticket promo?? --> RM2493/adult (All-in inclusive, return ticket economy class) for low cost commercial flight

MAS (Kini dikenali sebagai MAB) buat 2 trip daily both from Kuala Lumpur - London and London - Kuala Lumpur...So, anda boleh pilih flight schedule ikut kesukaan anda seperti dalam gambar di bawah...Sorry kalo gambar kurang jelas...Kasi zoom, k?
Till we meet again, United Kingdom!

No comments:

Post a Comment