Wednesday, October 7, 2015

Shaklee Tidak Berkesan?

Dalam ramai-ramai prospek pelanggan Shaklee yang berurusan dengan Sara, 70% daripada prospek pernah 'mendengar' (mendapat maklumat) berkenaan produk Shaklee.

Dan daripada 70% prospek tersebut, 60% prospek pernah menggunakan produk Shaklee. Maklumbalas yang diberikan kepada Sara, produk Shaklee dikatakan TIDAK BERKESAN.

Soalan pertama yang Sara akan ajukan, "Bagaimanakah cara pengambilan vitamin Shaklee?" Prospek pun bercerita. Hasil perbualan, 100% (kesemua) pengguna Shaklee (bukan pelanggan Shaklee Sara) memberitahu cara pengambilan vitamin yang tidak betul!

Salah satu sebab Sara tertarik untuk sebarkan kebaikan vitamin Shaklee adalah kerana vitamin Shaklee merupakan vitamin yang BERKESAN. Sara diajar bagaimana cara pengambilan vitamin yang betul, fungsi dan kebaikan vitamin, di samping nasihat dan panduan berguna yang disertakan untuk memastikan keberkesanannya.

Harus difahami, kebergantungan kepada pengambilan vitamin semata-mata tetapi dalam pada masa yang sama, mengabaikan aspek kesihatan yang lain, adalah tidak betul.

Sebelum mengenali Shaklee, untuk mendapatkan vitamin atau ubat-ubatan, semestinya Sara perlu mengunjungi farmasi, Guardian atau Watson. Tapi Sara tidak berkeyakinan untuk membeli kerana Sara tidak mendapat layanan konsultasi daripada ahli Farmasi atau jurujual di situ.

Sudah laa kita bukan ahli perubatan, dan kurang ilmu pengetahuan berkenaan ubat-ubatan, tiada pula orang yang sudi untuk beri penerangan terperinci kepada kita. Kesudahannya?Kecewa dengan layanan yang tak seberapa dan "makan pandai-pandai sendiri" tanpa diajar garis panduan.

Setelah diamati, antara faktor yang menyumbang kepada permasalahan ini:
1) Pelanggan tidak mendapat KONSULTASI yang baik daripada pengedar sah Shaklee, termasuklah akar umbi permasalahan

2) Pelanggan tidak KONSISTEN dalam pengambilan vitamin tetapi dalam masa yang sama tidak sabar inginkan hasil atau perubahan yang pantas

3) Pelanggan tidak minum air putih sekurang-kurangnya 3 liter sehari
Perlu diketahui, vitamin Shaklee BUKAN ubat tetapi vitamin Shaklee merupakan SUPLEMEN. Tubuh manusia adalah UNIK. Kesan ke atas pengguna mungkin berbeza antara satu sama lain

Sentiasa SELAMAT, Sentiasa BERKESAN, Sentiasa MESRA ALAM
Sentiasa SELAMAT, Sentiasa BERKESAN, Sentiasa MESRA ALAM
Nasihat Sara untuk semua pelanggan Shaklee:
1) Dapatkan rangkaian produk Shaklee daripada pengedar sah Shaklee yang bertauliah

2) Makanlah vitamin secara konsisten mengikut jadual cadangan pengambilan vitamin seperti yang disarankan

3) Dapatkan nasihat daripada Doktor atau Pakar yang merawat anda mengenai jenis atau kategori suplemen yang boleh diambil atau tidak boleh diambil
Apa pun, kesembuhan datangnya daripada Allah. Kita hanya berdoa memohon keizinanNya, dan perlu berusaha dan berikhtiar mencari penyelesaian.

Disclaimer: *Produk Shaklee bukan bertujuan untuk MERAWAT, MENCEGAH, MENDIAGNOS atau MENYEMBUHkan apa jua penyakit atau masalah kesihatan

No comments:

Post a Comment